Pytanie na które każdego dnia poszukuje odpowiedź wielu przedsiębiorców. Nawet Ci, którzy mają już swoje stałe grono odbiorców – i to już od wielu lat. Nie zaszkodzi jednak podjąć walki o nowych ludzi, którzy zdecydują się zaufać, kupując poszczególne produkty oraz usługi. Odpowiedzią na to pytanie stać się może agencja content marketingu. Co ona jest w stanie zaoferować? Czas wyjaśnić sobie czym jest sam content marketing.
Marketing treści

Content marketing skupia się dookoła promocji wartościowych treści. Takich, które pomogą mu zbudować realne więzy z klientami. Na tyle mocne, że zdecydują się oni na to, aby zaufać poszczególnym osobom. Przedsiębiorca ma za zadanie udostępniać takie treści, które coś wnoszą, jednocześnie promując przy tej okazji swoje produkty lub usługi. Oczywiście, że takie wymyślenie treści nie jest łatwe. Dlatego tak duży nacisk kładzie się na ludzi, jakich w stanie jest zaoferować agencja content marketingu. Takich, którzy wiedzą jakie są podstawowe zasady content marketingu.
Dlaczego jest to tak ważne? Ponieważ w dzisiejszych czasach konsumenci podejmują decyzję zakupowe na podstawie treści, jakie udostępniane są dla nich online. Ponad 90% klientów rozpoczyna swoje zakupy od wpisania niewinnego zapytania, które nawet nie jest związane z daną marką. Najbardziej wartościowe okażą się dla nich treści, jakie występują na samych początkach, jeżeli chodzi o organiczne wyniki wyszukiwania.
Zakres działań agencji
Nie da się tego opisać jednym zdaniem. Tak, można powtórzyć – jest to marketing treści, ale co dalej? Trzeba rozszerzyć tą definicję, aby zdać sobie sprawę z tego, jak dokładnie działa agencja content marketingu. Otóż specjaliści wyznaczeni do wykonania tego typu usług, będą mieli za zadanie:
- przeprowadzić audyt działań contentowych, jakie do tej pory wykonywane były w firmie, ale także u konkurencji,
- planować wartościowe treści, jakie zostaną umieszczone na stronie, w tym w szczególności na blogu,
- optymalizować artykuły pod względem SEO,
- chronić reputację danej marki, itd.