Influence marketing istnieje w świadomości konsumentów już od bardzo dawna. Oczywiście od tego czasu wiele się zmieniło dzięki rozpowszechnieniu Internetu. Ale podstawy są wciąż takie same: trzeba znaleźć znaną postać, która pokaże klientom, że można na nas polegać.
Wpływ celebrytów na wyniki
Okazuje się jednak, że nie wszyscy celebryci mają taki sam wpływ. Na przykład prawdopodobieństwo, że znany bloger wpłynie na decyzję o zakupie, jest 10 razy większe niż w przypadku gwiazdy muzyki pop. Influencerzy wiedzą, jak oczarować potencjalnych klientów. Rozumieją, jakie treści lubią, a czego nie.
Jak wynika z badań, duży zasięg nie musi oznaczać udanej kampanii reklamowej. To świetna wiadomość dla tych, których budżet reklamowy nie wystarcza na zatrudnienie sławnej osoby jako swojego agenta wpływu.
Na czym polega influencer marketing?

Tego typu reklama ma na celu promowanie produktu lub usługi wśród konkretnych osób, a nie na całym rynku. Różni się on od tradycyjnego marketingu, w którym po prostu umieszcza się reklamę i ma nadzieję, że to wystarczy, aby ludzie zaczęli kontaktować się z firmą. Influencer marketing, dostępny w ofercie na tej stronie, polega na wykorzystaniu relacji między agentem a osobą, na którą próbuje on wywrzeć wpływ. Innymi słowy, chodzi o zjawisko dowodu społecznego.
Jeśli jest dobrze prowadzony, influencer marketing staje się potężnym narzędziem, które pomaga markom lepiej zrozumieć swoich klientów poprzez obserwowanie i analizowanie ich interakcji z influencerami.
W marketingu ludzie ufają ludziom
Mówiąc prościej, ludzie mają tendencję do ufania rekomendacjom innych. Opinie, wzmianki w mediach społecznościowych, treści generowane przez użytkowników to formy dowodu społecznego. Są one sygnałem dla przeciętnego konsumenta, że inni już używają danego produktu i są z niego zadowoleni.
Influencerzy cieszą się zwykle jeszcze większym zaufaniem. Włożyli już czas i wysiłek w rozwój swojej marki i zdobycie publiczności. Relacje z klientami są dla nich ważniejsze niż zyski. Ponadto publiczność dobrze ich zna.